Tēnā koutou - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rick Bogaard - WaarBenJij.nu Tēnā koutou - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rick Bogaard - WaarBenJij.nu

Tēnā koutou

Door: Rick Bogaard

Blijf op de hoogte en volg Rick

07 April 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na twee weken radiostilte is het weer tijd voor een update! Voor een dag weer de vervanger van de Telegraaf, het AD of, voor de studenten onder ons, de Spits! Gewoon tijdverdrijf bij het ontbijt, pauzes op het werk of als je uit verveling echt niet meer weet wat te doen. Ik zou zeggen, geniet er weer van en verwacht niet een al te interessant stuk dit keer, er worden momenteel prioriteiten gesteld met betrekking tot mijn scriptie. Neemt niet weg dat er altijd ruimte is geweest om dingen te bezoeken en het één en ander te beleven.

Ook de afgelopen twee weken is er één weekend gebruikt om vorderingen te maken met mijn scriptie, de ander voor het reizen. Je kan wel stellen dat er al aardig wat tijd in mijn verslag is gaan zitten; niet verwonderlijk als je kijkt naar één van de redenen waarom ik dit avontuur ben aangegaan. Met heel dit avontuur wil ik, naast het bezoeken van de vele mooie plaatsen, bewijzen dat mijn gemaakte keuze in augustus de juiste is geweest. Het is niet de gemakkelijkste route om uiteindelijk af te studeren, maar hoe mooi is het om het via deze weg te doen en dan je studie af te ronden met een betrouwbaar en accuraat rapport! Dat is waar ik uiteindelijk voor ben gekomen en ik kan je zeggen dat dit ook helemaal goed gaat komen.

Het gaat verder goed op het werk, maak elke dag nog vorderingen, er is altijd ruimte voor een praatje bij de werknemers en merk zelfs dat het engels beetje bij beetje vordert. Het is soms moeilijk om duidelijk te maken wat je nu precies bedoeld, maar als je een paar woorden weet op te zoeken en te onthouden… Heb nog zeven weken te gaan en lig voor mijn gevoel mooi op schema. Het is prettig om met een onderzoek bezig te zijn waarvan je weet dat het een nuttige is en waarbij er veel aspecten van de opleiding komen kijken. Het maakt het extra interessant, omdat ik begreep dat er bij thuiskomst weer dozen vol met polissen staan die opgeborgen moeten worden. Nog even genieten dus.

In de rubriek Reizen deze keer Rotorua, waar ik geweest ben met het Paasweekend. Vrijdagmorgen vroeg vertrokken met de bus, aangezien we dit keer gescheiden op pad gingen. Na een totale reistijd van vier uur aangekomen, waarbij je meteen de zure zwavellucht rook, afkomstig van vulkanische activiteiten. Samen met een medestudent hebben we daar een hostel geboekt en vandaar uit hebben we de omgeving bekeken.
Jammer genoeg speelde het weer dit weekend voor het eerst sinds negen weken een negatieve rol. Ons bezoek aan ‘Green Lake’, ‘Blue Lake’ en ‘Red Forest’ leverden ons eigenlijk het volgende op: ‘Green Lake’ was niet groen, ‘Blue Lake’ was niet blauw en het rode aspect van de ‘Red Forest’ was echt ver te zoeken. Doordat de zon achter de wolken bleef, bleven de kleuren van de twee meren uit en was het niets meer dan een gewoon uitzicht over een meer. En om nu een bos Red Forest te noemen, als je zeer veel moeite moet doen om maar iets roods te ontdekken, gaat ook wel erg ver. Tsja, het is dat we dit bezoek niet konden voelen in onze portemonnee, anders had ik weer het volgende kunnen zeggen: Misleid door commercie! Haha nee hoor, we hebben ons daar verder goed vermaakt met onze mountainbikes en hebben nog een rondje gelopen langs het meer. Terug nog een afdaling meegemaakt, waarbij ik me even voelde als Sammie Sanchez in de Tour de France, gingen behoorlijk hard naar beneden en daardoor snel thuis. Daar nog even een rugbymatch op TV gezien, wetende dat ik nog een keer een wedstrijd van The Blues wilde zien.

Dit vond dus dit weekend plaats, onze eerste rugbymatch tijdens ons verblijf in Auckland. Volgens insiders een topper tussen The Blues uit Auckland en the Highlanders uit Dunedin. Het is naar mijn mening niet te vergelijken met een voetbalwedstrijd, er hangt totaal geen sfeer en iedereen is gefocust op het spelletje. Ook al was het nog best een interessante wedstrijd, zonder sfeer beleef je het op een net andere manier. Toch leuk om gezien te hebben! Jammer genoeg is een match van The All Blacks precies op de dag dat ik zal vertrekken richting het hopelijk dan warme Nederland, anders had ik die nog zeker meegepakt.

Dit was het weer, hou jullie verder weer op de hoogte!

  • 15 April 2013 - 06:12

    Ellen:

    Zo noem je mij dus... een student genoot. Ik weet mijn plek ook wel weer ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw-Zeeland

Heeft geen verdere beschrijving nodig.

Recente Reisverslagen:

12 Mei 2013

Going South!

07 April 2013

Tēnā koutou

24 Maart 2013

Same shirt, Different Day.

11 Maart 2013

Kia Ora! (2)

26 Februari 2013

Kia Ora
Rick

Rick Bogaard, 21 jaar en sinds februari voor ruim vier maanden naar Nieuw-Zeeland!

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 7611

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 08 Juni 2013

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: