Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rick Bogaard - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rick Bogaard - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Rick

05 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Reisverslag Rick Bogaard

Hier is dan het eerste, langverwachte reisverslag van mijn avontuur in Nieuw-Zeeland. Iets waar ik maandenlang naartoe hebt geleefd, is afgelopen weekend van start gegaan: Afstuderen in Nieuw-Zeeland!

Op het moment van schrijven is het momenteel 23 graden en laat de zon zich af en toe zien. Het is allemaal nog een beetje wennen, zoeken naar waar je precies bent en het engels moet nog van de grond komen. Ik zie er echter een grote uitdaging in en deze wil ik ook graag aangaan.

Wat kan ik vertellen over de reis, voorafgaand aan mijn bezoek hier? Het eerste gedeelte was van Amsterdam naar Osaka, een reis van ongeveer 12 uur, verzorgd door KLM. Ook al was er een beperkte ruimte voor eenieder, als het gaat om het eten en drinken was er niets te klagen. Verder heb ik me kunnen vermaken met allerlei films en op zijn tijd greep ik naar mijn Ipod. Het eerste gedeelte van mijn reis was daarom aangenaam te noemen.

Bij aankomst in Japan was het even zoeken naar de juiste richting, maar leerde daar een Nederlands echtpaar kennen die in dezelfde situatie zat. Via de douane, waar je zo’n beetje in je ondergoed moest gaan staan, kwamen we uit bij een klein vliegveld. De tijd ging traag en je voelde al wel dat je een lange reis had gemaakt, maar ook nog moest maken. De totale wachttijd bedroeg 8 uur, waarna we het vliegtuig weer ingingen voor de reis naar de eindbestemming: Auckland.

Het tweede gedeelte was persoonlijk iets minder, het was allemaal net iets krapper en bevond me midden in een Japanse groepsreis; niet aan te raden. Zeker niet als ze met je willen communiceren, maar het goede engels ontbreekt. Heb foto’s mogen bekijken van kleinkinderen van een japanse, waarbij de toelichting totaal niet overkwam. De ene vraagteken na de andere verscheen figuurlijk boven mijn hoofd. Duidelijk was wel dat een westerling goed in de markt lag, opmerkingen zoals ‘Nice Body’ en ‘Good Age’ werden wel geplaatst. Maargoed, heb het kunnen redden en de totale reisduur van de tweede helft bedroeg 11 uur.

Eenmaal aangekomen in Auckland, was het even zoeken naar een juiste taxi die me zou brengen op de plek waar ik me nu bevind: Columbia Apartment. Dit was zo gedaan en binnen drie kwartier was ik op de plek van bestemming. Aangezien mijn bezoek nogal onverwacht was, kreeg ik een tussentijdse kamer die me niet echt beviel. Aangezien ik wist dat ik de volgende dag een andere kamer zou krijgen, had ik me erbij neergelegd.

De eerste dag heb ik nog niet zoveel kunnen doen. Ik heb even een rondje gelopen door de stad heen, heb het Albert Park kunnen zien en heb de MacDonalds even aangedaan. Daarna ben ik gauw weer teruggelopen naar mijn appartement, waar ik snel mijn bed heb opgezocht.

Dit is nu het moment van schrijven, ik heb ondertussen een andere kamer gekregen waar ik veel meer mee kan. Ik zit op de hoogste etage, met een uitzicht over een vulkaan en de Sky-tower! Deze hoop ik deze week nog te gaan bezichtigen. Ik ben druk bezig met het lezen van een boek over Nieuw-Zeeland zelf, hierover tips te vragen aan de ‘local people’, hoe ik er het beste kan komen en verder laat ik het allemaal maar op me af komen. Ik ga nu nog even verder met lezen, volgende week begint mijn stage en hoop ik wat meer te kunnen vertellen over mijn avonturen hier!


  • 05 Februari 2013 - 09:09

    Femke:

    Rick! Super leuk om zo je avonturen in Nieuw-Zeeland te kunnen lezen!
    Ik hoop dat je een onvergetelijke tijd gaat hebben daar
    Liefs, Femke

  • 05 Februari 2013 - 10:35

    Shanne :

    Hee Rick! Wat leuk om je verhaal te lezen, ik wens je nog heel veel plezier
    en veel succes de komende periode.

    Xx Shanne!

  • 05 Februari 2013 - 11:20

    DJ:

    Leuk om te lezen Rick! Klinkt goed!
    Alleen dat 'nice body'en 'good age', was dat echt tegen jou?? :-)
    Geniet ervan en veel succes met je stage!
    laterz
    Dirk-Jan

  • 05 Februari 2013 - 11:43

    Menno & Simone:

    Hey Rick,

    Wat leuk om je verslag te lezen. Top dat alles goed is gegaan.
    Deze week even bijtanken en wennen, geniet nog even van je vrije tijd... volgende week begint het echte leven :-)

    Groetjes van ons.

  • 05 Februari 2013 - 12:51

    Tante Jans:

    Goed van je dat je een reisverslag bijhoud, leuk voor ''later" en voor het thuisfront haha.
    Probeer idd zoveel mogelijk te doen daar, je komt immers niet ''iedere dag" in Nieuw-Zeeland.
    Maar zo te lezen ga je dat ook zeker doen!
    Ben benieuwd naar je volgende verslagen......suc6 Rick!

  • 05 Februari 2013 - 13:07

    Arie Boers:

    Hej Rick,

    Goed om te horen dat je in Nieuw-Zeeland bent beland. Een goed voornemen om alvast maar met een reisverslag te beginnen lijkt me. Ik zie uit naar je belevenissen in het volgende verslag.

    Succes met afstuderen!

  • 05 Februari 2013 - 14:25

    Rien En Dorette:

    Hoi Rick,
    Fijn om te horen dat je reis goed is verlopen en dat je goed bent aangekomen in Nieuw-Zeeland.
    Geniet nog van je vrije tijd en probeer maar zoveel mogelijk te ondernemen. Je kunt het nu nog waarnemen. Voor straks heel veel succes met je stage. We blijven je volgen, dus blijf maar reisverslagen schrijven :).
    Groeten van Rien en Dorette

  • 05 Februari 2013 - 14:55

    Je Moeder:

    Ha Rick,fijn dat de reis goed is gegaan,en dat je al je spullen bij elkaar hebt gehouden ha ha.
    je moet nu wel he.gun je een fijne tyd daar,ik ben trots op je.

  • 05 Februari 2013 - 19:03

    Oom Fred:

    Ha rick fijn dat alles goed is gegaan het is toch aan de andere kant van de wereld / nieuw zeeland\
    geniet er maar goed van.
    Het is misschien maar een keer dat je daar ben.
    Groetjes oom fred en tante gerrie

  • 05 Februari 2013 - 20:29

    Rick En Sandra:

    Leuk om je zo te volgen Rick (junior ;))!!
    Ik zie je al zitten tussen de Jappen, haha. Zijn er ook nog foto's van jou gemaakt?
    Veel succes en plezier! Enjoy every moment!

    Groeten, Rick en san

  • 05 Februari 2013 - 20:38

    Petra Bogaard:

    Ha Rick,

    Leuk om je avonturen zo te kunnen volgen! We hebben Kyra dit weekend steeds gezegd dat je in het vliegtuig zit, dus als we het nu over jou hebben, zegt ze 'vliegtuig'. Ha ha, die denkt dat je daar vier maanden in blijft zitten.
    Ik zag op foto van René dat je een mooi uitzicht hebt. Leuk!
    Hopelijk heb je snel je draai gevonden en ben je een beetje gewend zodra je aan het werk gaat.

    We wachten je volgende verslag af!
    Groetjes Petra

  • 06 Februari 2013 - 00:23

    Friso:

    Rick!

    Mooi verhaal man, leuk om te lezen! Lekker dat je reis goed gegaan is en dat je je plekkie gevonden heb!
    Veel plezier en maak er wat moois van!

    Laterz,
    Friso

  • 06 Februari 2013 - 09:27

    Lia Noordergraaf:

    Hoi Rick,

    Leuk om je verslag te lezen, ga je avonturen volgen. Fijn dat je goed bent aangekomen.
    Heeeel veeeeel succes de komende maanden, werkse en maak er een mooie tijd van.

    Groetjes Lia

  • 06 Februari 2013 - 16:50

    Sylvia En Ad:

    Gelukkig goed aangekomen in Nieuw Zeeland. Een hele onderneming zo'n reis..
    geniet van deze week voordat je aan je stage begint. we gaan je hier allemaal volgen.
    Succes!!!!!

  • 08 Februari 2013 - 18:43

    Ome Cor:

    he die rick ,goed aangekomen,hoorde al van je moeder dat je was verbrand, goed in smeren,en veel drinken en geniet er maar van ,nou jongen maak er wat leuks van,wel ver weg hoor ,voor je het weet is het al weer voor bij, nou we volgen je ,groeten ome cor

  • 10 Februari 2013 - 11:42

    Gert Dekker:

    Hè Rick goed om te horen dat bent aan gekomen gisteren al verslag van je vader gehoord we gaan je verhalen volgen.

    Gert

  • 15 Februari 2013 - 17:24

    Tante Nel:

    ben nooit zo vlug maar beter laat dan nooit
    het zou mij veel te ver zijn maar jij bent nog jong
    geniet er van gr. van ons allemaal

  • 05 Maart 2013 - 18:03

    Ad En Lia Both:

    hoi rick hier even een berichtje terug van ons kom er nu pas achter dat je aweer 5 weken innieuw zeeland zit maar beter lat dan nooit toch johwat an ij practig shrijven zeg geweldg al die verslagen en wat een mooi weer daar zeg ben wel en beetje jaloers o die tempratuurje vader ook zeker nu bij ons is ook alles goe esther komteer terug uit barneveld had heimwee en gaat weerin bergambacht wonen nu verer wens ik je een fijne en goede stage toe groetjes ome ad en tante lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw-Zeeland

Heeft geen verdere beschrijving nodig.

Recente Reisverslagen:

12 Mei 2013

Going South!

07 April 2013

Tēnā koutou

24 Maart 2013

Same shirt, Different Day.

11 Maart 2013

Kia Ora! (2)

26 Februari 2013

Kia Ora
Rick

Rick Bogaard, 21 jaar en sinds februari voor ruim vier maanden naar Nieuw-Zeeland!

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 7601

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 08 Juni 2013

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: